Veelgestelde vragen

1. Waarom kiezen voor Pro Actief Incasso?
Heeft u onbetaalde facturen? Wij begrijpen uw probleem. Pro Actief incasso is een organisatie met ruime ervaring en incasseert uw vordering in heel Nederland. Pro Actief Incasso onderscheidt zich door Professionaliteit, kwaliteit, betrokkenheid, snelheid & service. Het inschakelen van Pro Actief Incasso is heel eenvoudig en kost u nagenoeg geen extra tijd. Uw opdracht behandelen wij op professionele wijze. Laat ons die zorgen van u overnemen. U kunt deze voor u altijd lastige zaken van uw agenda schrappen. U bent de klant, dat staat bij ons voorop

2. Wanneer kan ik een incassobureau inschakelen?
U schakelt een incassobureau nadat bij u de betalingstermijn is overschreden. En u na een herinnering en een dringend betalingsverzoek, nog steeds geen betaling heeft ontvangen.

3. Wat houdt No Cure No Pay in?
Letterlijk betekent het; Geen oplossing, geen betaling. Dus op het moment dat er in het minnelijke traject niets wordt betaald bent u ons ook geen kosten verschuldigd.

4. Wat is het minimum bedrag dat ik kan laten incasseren?
Pro Actief Incasso werkt niet met minimumbedragen. U kunt dus iedere factuur, hoe klein ook door ons kantoor laten incasseren. Wel zo gemakkelijk als u voornamelijk kleinere facturen heeft.

5. Hoe dien ik een openstaande vordering in?
Heel gemakkelijk; via onze website: online opdracht kunt u uw opdracht online indienen. Of u stuurt een kopie van uw openstaande facturen op naar; Pro Actief incasso., T.a.v. afdeling acceptatie, Postbus 8070, 5004 GB Tilburg of u faxt deze naar nr. 013-82.24.843, vermeld u s.v.p. dat het een nieuwe opdracht betreft.

6. Wat is de werkwijze van Pro Actief Incasso?
Nadat u uw vordering(en) aan Pro Actief Incasso heeft overgedragen, zullen wij uw debiteuren een stevige incassobrief sturen. Hierna zoeken wij telefonisch contact, om hem (of haar) aan te zetten tot betaling. Zonodig wordt nog per SMS aangemaand.

7. Hoe word ik op de hoogte gehouden van de stand van zaken?
Zodra uw dossier is aangemaakt ontvangt u van ons inloggegevens waarmee u op onze website kunt inloggen en de stand van zaken kunt bekijken.

8. Hoe lang duurt de afwikkeling van een incasso?
De duur van een incasso verschilt per zaak en is onder andere sterk afhankelijk van de hoogte van het bedrag. Vaak wordt er kort na de sommatie al betaald en dan kunnen we het dossier al binnen enkele dagen sluiten. Anders wordt het als er bijvoorbeeld een betalingsregeling met de debiteur wordt afgesproken of als we een gerechtelijke procedure moeten voeren en uiteindelijk (loon)beslag moeten leggen. In laatstgenoemd geval kan een incasso dan lang duren.

9. Kan Pro Actief Incasso het eventuele gerechtelijke traject ook voor mij regelen?
Jazeker, Pro Actief Incasso heeft een netwerk van goede deurwaarders waarmee uw vordering ook in het gerechtelijk traject tot een succesvol eind kan worden gebracht.
Door de grote aantallen die wij jaarlijks aanleveren, hebben wij uitstekende afspraken kunnen maken. Hierdoor is het voordeliger om een dergelijk traject via ons te laten verlopen dan u zelf rechtstreeks tot een deurwaarder te richten.

10. Kan ik als particulier ook een vordering indienen?
Jazeker, echter bij particuliere vorderingen dient u wel al zelf uw debiteur ingebreke te hebben gesteld. Daarnaast moet een en ander op papier zijn vastgelegd.

11. Wat als mijn factuur niet geïncasseerd kan worden?
Afhankelijk van de hoofdsom en de situatie doen wij u dan een voorstel voor een gerechtelijk traject. Wilt u dit liever niet dan kunt u op dat moment de opdracht kosteloos beëindigen. Indien wij u geen voorstel doen, wordt het dossier ook zonder kosten gesloten. Mochten er deelbetalingen door uw debiteur gedaan zijn dan worden de in rekening gebrachte incassokosten daarmee verrekend.

12. Kan Pro Actief Incasso mijn buitenlandse incasso’s ook incasseren?
Incasso van vorderingen in binnen- en buitenland is één van onze taken. Door onze gedegen juridische kennis en landelijke dekking zijn uw belangen bij Pro Actief Incasso in goede handen. Ook voor uw incasso’s in het buitenland kunnen wij u van dienst zijn.

13. Komt het geregeld voor dat een incasso niet slaagt?
Een incasso kan inderdaad niet slagen, maar dit is eerder een uitzondering dan een regel. Het is wel belangrijk dat u snel reageert met een opeisbare vordering. Hoe langer u wacht des te moeilijker het wordt om een incasso te laten slagen.